22 Mayıs 2011 Pazar

Havva Yemegi :)

"Havva yemegi de nedir?" diyeceksiniz biliyorum. :) Hemen aciklayayim. Ablam harika yemekler yapan bir hanim. Dakikalar icinde leziz tadlar cikarmakta meshur. Bu yemekte onun alel acele yapipta lezzetine doyum olmayan acil günler yemegi. Tatillerde ona misafir oldugumuz zamanlarda bütün gün gezer tozar aksama yorgun argin eve gelince iki arada bir derede hazirladigi menüde bu yemekte cokca görülürdü. Yani bu yemek bir cok kisinin bildigi yaptigi klasik bir yemek ama benim icin ablamin elinin lezzetinden midir nedir bilmem hem leziz hem de acil günleri kurtarma yemegi olarak mutfak literatürümde yerini Havva Yemegi olarak almistir. :) Haydi tarife gecelim, belki sizin de isinize yarayabilir:

Malzemeler:


  • 500 gr. kusbasi et (yemegi cok acil yetistirmeniz gerekiyorsa etsiz yapiniz)

  • 1 sogan (küp dogranmis)

  • biraz sivi yag

  • 1 kasik salca

  • tuz

  • 3-4 patates (iri dogranmis)

  • 4-5 carliston biber (iri dogranmis)

  • malzemelerin üzerine cikacak kadar su

Hazirlanisi:


  • Etleri tencerede yumusayincaya kadar pisirin.

  • Sivi yag, sogan, tuz ekleyin.

  • Kavurun.

  • Salca ekleyin.

  • Karistirin.

  • Patates ve biberleri ekleyin.

  • Karistirin, biraz kavrulsun.

  • Yemegin malzemlerinin az üzerine cikacak kadar su ekleyin.

  • Kisik ateste pisirin.

  • Sebzeler pisince altini kapayin.


Sicak sicak ekmek banarak yemenizi tavsiye ederim. Harika oluyor. Afiyet olsun...


4 yorum:

  1. merhabalar blogunuzun yeni izleyicisiyim çok güzel tarifler paylaşmışsınız teşekkürler havva yemeği aslında bildiğimiz bi yemek çokta pratik, bildiğimiz yemekleri de böyle arada gündeme getirmek lazım aklımıza getiremiyoruz:)ellerinize sağlık sanki mis kokusu burnuma geldi

    YanıtlaSil
  2. Blogumu izlemenize cok memnun oldum, tesekkürler. Evet bilindik yemekleri de mutfakla yeni taninsan kisiler icin gündeme getirmek gerek ve de tecrübelerimizden faydalanabiliriz diye düsünüyorum.

    YanıtlaSil
  3. Nefis görünüyor.Ellerinize sağlık.

    Selamlar;

    YanıtlaSil
  4. merhabalar:)
    bloğunuzu yeni keşfettim.
    çok güzel paylaşımlarda bulunmuşsunuz...
    bende sizi bekliyorum sayfama...
    izliyorum sizi..
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil