7 Mart 2012 Çarşamba

Kek Toplar



Iste sizlere yine cok begenilen pratik bir tarif. Eminim dis görünüs itibariyle bu toplara benzer bir cok tarif okumussunuzdur fakat bu tarif kendi kafamda tasarladigim malzemesi degisik bir tarif...

Haydi bu toplarin nasil yapildigini ögrenelim.




Malzemeler:

- Hindistan cevizi veya file badem
- 2 paket kakaolu krem santi (koyu kivamli, buzdolabinda sogutulmus)

- Kek (Alisik oldugunuz herhangi bir kek tarifini uygulayabilirsiniz. Yok illa senin uyguladigin tarifi bilmek istiyorum diyorsaniz, asagida yazan tarife bakiniz.)

Benim kek malzemelerim:

- 4 yumurta 
- 1 bardak seker
- 1 bardak süt
- 1 bardaktan biraz az sivi yag
- 1 bardak kakao
- 1 paket vanilya sekeri
- 1 kabartma tozu
- 2,5 - 3 bardak un

Yapilisi:

- Keki pisirin.
- Pistikten sonra sogumaya birakin.
- Soguyan keki bir kabin icinde ufalayin.
- Ufalanan kekin üzerine buzdolabinda bekletilmis krem santiyi dökün.
- Kek ve krem santiyi birbirine karistirarak hafifce yogurun.
- Iyice karistigindan emin olduktan sonra kek ve krem santi karisimindan elinize ceviz büyüklügünde parcalar alin ve yuvarlayin.
- Yuvarlanan kek toplari hindistan cevizine bulayip servis tabagina alin.
- Üzerlerine kürdan batirip servis yapin.

Dilerseniz hindistan cevizi yerine file badem de kullanabilirsiniz. Bu durumda kek toplari bulamak yerine bademleri karisima katmanizi tavsiye ederim.



Haydi bakalim afiyet olsun...



10 yorum:

  1. merhaba bu karışımın biraz benzerini bend eyaptım hemde az evvel:)) içine sizden farklı olarak bitter çikolata eritip ekledim :))
    elinize sağlık harika görünüyorlarrr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin de ellerinize saglik, eminim cikolata katkisiyla daha da lezzetli olmustur.

      Sil
  2. Hayirli aksamlar Haticecim ellerine emeklerine saglik cok güzel nefis görünüyor .Benim kiz kardesimin ismide Hatice .Canim blogunu takip listeme aliyorum bundan sonra daha iyi takip ede bilirim sevgiler canim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayirli aksamlar canim. Takip etmene cok memnun odum. Sevgiler

      Sil
  3. çok güzel olmuşlar kalan kekleri bisküvili top yapınca eklerdim ziyan olmasın diye
    ama bunlar bambaşka olmuşlar ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. çocuklar bayılıyor buna,kalan kek,bisküvi,havuç,elma rendesi ne
    karışırıp yapıyordum
    birde senin tarifini birebir uyglayı yapacağım eline sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bahsettiginiz sekil de cok yönlü yapilabilir.

      Sil
  5. ellerine saglik, cok sevimli ve nefis gorunuyorlar! bende gecen hafta 80 kek topu(cake pops) yuvarladim:)farkli bir tarifle, birde bunlari cikolata sosuna batirip susledim...henuz postu yayinlamadim, unutmadan kisa zamanda bende paylasayim! Takibimdesin!

    YanıtlaSil
  6. Sanirim bir cok cesit tarifi var bu kek toplarin, cikolatali da cok iyi bir fikir.

    YanıtlaSil